Batman’ın Hasankeyf ilçesindeki bir ortaokulda, Türkçe öğretmeni Esra Tekeş sınıftaki iki öğrencisinin sessiz çığlığını duydu. 5'inci sınıf öğrencileri Hamza Batum ve Ömer Erik'in kekemelik nedeniyle okuldan soğuduğunu fark eden Tekeş, durumu değiştirmek için harekete geçti.

ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLER ARASINDAKİ ÇALIŞMA SÜRECİ
Öğretmen Tekeş, 6 hafta boyunca öğrencileriyle yoğun bir sesli okuma programı uyguladı. Uzman dil terapistlerinin önerileriyle koro halinde okuma ve nefes egzersizleri gibi teknikler kullandı. Çalışmaların sonunda Hamza'nın dakikada okuduğu kelime sayısı 63'ten 118'e, Ömer'in ise 58'den 113'e çıktı. Başarı oranları yüzde 70'e ulaştı.

OKUL HAYATINA DÖNÜŞÜN ETKİSİ
Kekemelik nedeniyle arkadaşlarıyla iletişim kurmaktan çekinen ve okula gitmek istemeyen iki öğrenci, artık derslere aktif katılıyor. Hamza Batum, konuşma güçlüğü çektiği için kaybettiği özgüvenini geri kazandığını ve okulunu artık sevdiğini söylüyor. Bu yöntem, benzer zorluklar yaşayan diğer öğrenciler için de yeni bir umut kapısı oldu.





