Havadis | Batman | Gercüşlü çiftçiler fıstık bahçelerinde verim için bıçak sallıyor

Gercüşlü çiftçiler fıstık bahçelerinde verim için bıçak sallıyor

Batman Gercüş’te üreticiler kaliteli ürün hedefiyle aşı sezonunu açtı. Çiftçiler sabahın ilk ışıklarıyla bahçelerde mesaiye başladı.

Batman Gercüş’te üreticiler kaliteli ürün hedefiyle aşı sezonunu açtı. Çiftçiler sabahın ilk ışıklarıyla bahçelerde mesaiye başladı.

Gercüşlü çiftçiler fıstık bahçelerinde verim için bıçak sallıyor
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Batman'ın Gercüş ilçesinde geçimini tarımdan sağlayan çiftçiler, yılın en kritik dönemlerinden birine girdi. Yabani ağaçları verimli hale getirmek için kolları sıvayan üreticiler, Antep ve Siirt fıstığı için bahçelerin yolunu tuttu. Hava sıcaklıklarının artmasıyla birlikte hız kazanan bu çalışma, bölgenin tarımsal geleceğini doğrudan belirliyor.

Bahçelerde titiz mesai

Üreticiler, ağaçlardan yüksek verim alabilmek için göz aşısı yöntemini kullanıyor. Fıstık yetiştiricisi Yusuf Kavak, bu işin sabır ve ustalık gerektirdiğini vurguluyor. Kavak, aşının tutma oranını yükseltmek için güneşin kavurucu etkisinden kaçınarak erken saatlerde işe başladıklarını belirtiyor. Doğru zamanda yapılan aşı, ürünün hem kalitesini hem de pazar değerini artırıyor.

Ekonomik beklenti yükseliyor

Gercüş’ün toprak yapısı ve iklimi fıstık üretimi için oldukça elverişli. Çiftçiler, bu avantajı kaliteli mahsulle birleştirerek yüksek rekolte elde etmeyi hedefliyor. Emek yoğun geçen bu sürecin ardından üreticiler, yıl sonunda alınacak hasadın hem kendilerini hem de bölge ekonomisini rahatlatmasını bekliyor. Şimdi tüm gözler, ağaçların aşıya vereceği tepkide.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız