Bayburt'ta Muharrem Ayı'nın manevi atmosferi Yakutiye Camii'nde kurulan sofralarla yaşandı. Hem dini vecibelerin yerine getirildiği hem de toplumsal dayanışmanın öne çıktığı bu özel günde, şehir sakinleri bir araya geldi.
Anma programında neler yapıldı
İl Müftülüğü tarafından organize edilen programda Kur'an-ı Kerim okundu ve Mevlid-i Şerif icra edildi. Katılımcılar Kerbela şehitleri başta olmak üzere tüm şehitler için dua etti. Manevi iklimin yoğun hissedildiği etkinlikte, birlik ve beraberlik mesajları verildi.
Aşure dağıtımı nasıl gerçekleşti
Resmi yetkililer de cami bahçesindeki ikramlara bizzat katıldı. Vali Mustafa Eldivan ve İl Müftüsü Bayram Danacı kazanların başına geçerek kendi elleriyle vatandaşlara aşure ikram etti. Aşurenin sadece bir tatlı değil, paylaşmanın ve kardeşliğin sembolü olduğu vurgulandı. Bu tür etkinlikler şehirdeki dayanışma ruhunu canlı tutuyor.