Bayburt Anadolu İmam Hatip Lisesi koridorlarında yürüyen 62 yaşındaki Öcal Mehmet Varınca için bu okul sadece bir iş yeri değil, hayatının büyük bir kısmının geçtiği bir yuva. 1982 yılında okulun ilk mezunlarından biri olarak diplomasını alan Varınca, sadece bir yıl sonra öğretmen olarak geri döndü ve o günden beri aynı okulda binlerce öğrencinin yetişmesine katkı sağladı.
Bir okulun tarihine tanıklık etmek
Öcal Mehmet Varınca, 1975 yılında adım attığı okuluna 1989 yılında öğretmen olarak geri atandı. Kendi döneminde ders veren öğretmenleriyle yıllarca mesai harcayan Varınca, bugün ise aynı okulda müdür yardımcısı olarak görev yapıyor. Üç yıl sonra emekli olmaya hazırlanan Varınca, kendi öğrencisi olan Okul Müdürü Adil Kacır ile birlikte çalışarak eğitim meşalesini taşımaya devam ediyor.
Eğitimde kuşakların buluşması
Okul Müdürü Adil Kacır, öğretmeni Varınca’nın binlerce öğrencinin hayatına dokunan önemli bir rehber olduğunu belirtiyor. İmam hatip kültürünün yerleşmesinde büyük emeği olan Varınca, hem kendi öğrencileriyle aynı çatı altında görev yapmanın gururunu yaşıyor hem de emeklilik günlerine sayılı zaman kala meslek hayatını noktalamaya hazırlanıyor. Bayburt eğitim camiasının bu kıdemli ismi, 37 yıllık hizmetinin ardından 65 yaşında emeklilik kararıyla görevini tamamlayacak.