Bilecik'in Gölpazarı ilçesindeki Dereli Köyü yakınlarında, dün akşam saatlerinde ormanlık alandan dumanların yükseldiğini görenler durumu 112 Acil Çağrı Merkezi’ne bildirdi. İhbar üzerine jandarma ve orman işletme ekipleri hızla bölgeye hareket etti.
Yangının nedeni
Yapılan incelemeler, yangının doğal bir süreçle başladığını ortaya koydu. Bölgeye düşen yıldırım, ağaç diplerindeki kuru otları anında tutuşturdu. Rüzgarın etkisiyle yayılma potansiyeli taşıyan alevler, ekiplerin hızlı müdahalesi sayesinde büyümeden kontrol altına alındı.
Bölgedeki
Ekipler yangını söndürdükten sonra alanda soğutma çalışması yaptı. Orman işletme personeli, herhangi bir yeniden alevlenme riskine karşı bölgedeki kontrollerini tedbir amaçlı sürdürüyor. Şu an için herhangi bir can veya büyük çaplı bir ağaç kaybı yaşanmadı.