Havadis | Bilecik | Gölpazarı’nda orman yangınlarına karşı sıkı denetim dönemi başlıyor

Gölpazarı’nda orman yangınlarına karşı sıkı denetim dönemi başlıyor

Bilecik Gölpazarı’nda orman yangınlarını önlemek için yeni tedbirler alındı. Piknik alanları ve işletmeler artık daha sıkı denetlenecek.

Bilecik Gölpazarı’nda orman yangınlarını önlemek için yeni tedbirler alındı. Piknik alanları ve işletmeler artık daha sıkı denetlenecek.

Gölpazarı’nda orman yangınlarına karşı sıkı denetim dönemi başlıyor
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Yaz aylarının gelmesiyle birlikte orman yangını riski Türkiye genelinde olduğu gibi Bilecik’te de en üst seviyeye çıktı. Gölpazarı Kaymakamı Feyza Nur Kılıç, bölgedeki kurum amirleri ve işletme sahipleriyle bir araya gelerek acil durum planını güncelledi.

Yangınları önlemek için alınan kararlar

Toplantıda alınan en kritik kararların başında anız ve bitki örtüsü yakmanın tamamen yasaklanması geliyor. Kaymakamlık, bu yasağı çiğneyenlere karşı yasal işlem başlatılacağını net bir dille ifade etti. Ayrıca ormanlık alanlardaki piknik faaliyetleri ve ticari işletmeler artık belirlenen saatler dışında denetim altında tutulacak.

Hızlı müdahale için koordinasyon şart

Bölgedeki tüm kurumlar, olası bir yangın anında tek bir merkezden yönetilecek şekilde araç ve personel kapasitelerini birleştirdi. Kaymakam Kılıç, ormanların korunmasının ortak bir sorumluluk olduğunu vurgulayarak, yaz boyunca denetimlerin hız kesmeden süreceğini belirtti. Şimdi gözler, sahada uygulanacak bu sıkı kuralların yangın riskini ne kadar düşüreceğinde.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız