Havadis | Bolu | Abant Gölü’nün balık popülasyonuna büyük takviye

Abant Gölü’nün balık popülasyonuna büyük takviye

Yetkililer, Abant Gölü'ne 100 bin adet yavru alabalık bıraktı. Bu çalışma, göldeki doğal yaşamı korumayı ve çeşitliliği artırmayı hedefliyor.

Yetkililer, Abant Gölü'ne 100 bin adet yavru alabalık bıraktı. Bu çalışma, göldeki doğal yaşamı korumayı ve çeşitliliği artırmayı hedefliyor.

Abant Gölü’nün balık popülasyonuna büyük takviye
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Bolu’nun simgesi Abant Gölü, yeni misafirlerine kavuştu. Tarım ve Orman Bakanlığı ekipleri, gölün doğal dengesini korumak için özel olarak yetiştirilen 100 bin Abant alası yavrusunu suya bıraktı.

Doğal yaşamı destekleme planı

Bakanlık, su kaynaklarındaki canlı çeşitliliğini korumak için "Su Kaynaklarının Balıklandırılması" projesini yürütüyor. Bolu İl Tarım ve Orman Müdürlüğü bünyesindeki üretim istasyonunda büyütülen balıklar, artık kendi doğal ortamlarında gelişecek. Bu proje, göldeki balık neslinin geleceğini güvence altına almayı amaçlıyor.

Hedef 2026 yılına ulaştı

Sadece bu bölgeyle sınırlı kalmayan çalışmalar kapsamında, il genelinde toplam 757 bin 500 yavru balık suyla buluştu. Bakanlık, 2026 yılı için koyduğu balıklandırma hedeflerine de şimdiden ulaştı. Bu gelişme, bölgedeki sucul ekosistemin önümüzdeki yıllarda daha dirençli olacağı anlamına geliyor. Peki, bu balıkların artması bölgedeki ekolojik dengeyi nasıl değiştirecek?

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız