Bolu’nun simgesi Abant Gölü, yeni misafirlerine kavuştu. Tarım ve Orman Bakanlığı ekipleri, gölün doğal dengesini korumak için özel olarak yetiştirilen 100 bin Abant alası yavrusunu suya bıraktı.
Doğal yaşamı destekleme planı
Bakanlık, su kaynaklarındaki canlı çeşitliliğini korumak için "Su Kaynaklarının Balıklandırılması" projesini yürütüyor. Bolu İl Tarım ve Orman Müdürlüğü bünyesindeki üretim istasyonunda büyütülen balıklar, artık kendi doğal ortamlarında gelişecek. Bu proje, göldeki balık neslinin geleceğini güvence altına almayı amaçlıyor.
Hedef 2026 yılına ulaştı
Sadece bu bölgeyle sınırlı kalmayan çalışmalar kapsamında, il genelinde toplam 757 bin 500 yavru balık suyla buluştu. Bakanlık, 2026 yılı için koyduğu balıklandırma hedeflerine de şimdiden ulaştı. Bu gelişme, bölgedeki sucul ekosistemin önümüzdeki yıllarda daha dirençli olacağı anlamına geliyor. Peki, bu balıkların artması bölgedeki ekolojik dengeyi nasıl değiştirecek?