Bolu'nun Yeniçağa ilçesinde yaşayan üç kişi, doğadan yasaklı yabani salep topladıkları gerekçesiyle ağır bir yaptırımla karşılaştı. Biyoçeşitliliği tahrip ettikleri gerekçesiyle kesilen 2 milyon 97 bin liralık ceza, olayın taraflarından birini çatıya çıkmaya kadar götürdü.
Ceza miktarına tepki
Yeniçağa’da 4,5 kilogram salep toplayan üç kişiye devlet tarafından kesilen ceza miktarı, vatandaşta büyük bir şok etkisi yarattı. Ali K. isimli vatandaş, cezanın haksız olduğunu savunarak Bolu Orman Bölge Müdürlüğü binasının çatısına çıktı. "2 milyon lira ceza kestiler, kendimi atacağım" diye bağıran şahıs, bölgeye gelen ekipleri uzun süre uğraştırdı.
Peki şimdi ne olacak
İtfaiye ekipleri binanın altına atlama brandası açarken, polis ekipleri çatıya çıkarak Ali K. ile görüştü. Babasına yapılan muamele ve ceza miktarı nedeniyle tepkili olan vatandaş, sonunda ikna edilerek güvenli şekilde aşağı indirildi. Polis ekipleri olayla ilgili inceleme başlatırken, 2 milyon liralık cezanın hukuksal süreci önümüzdeki günlerde netleşecek. Vatandaşlar ise doğadan topladıkları ürünlerin yasal sınırlarını öğrenmek için daha dikkatli olmak zorunda.