Havadis | Bolu | Bolu'da 2 milyon liralık ceza sonrası çatıya çıktı

Bolu'da 2 milyon liralık ceza sonrası çatıya çıktı

Doğadan salep topladıkları için 2 milyon liralık ceza yiyen vatandaş çatıya tırmandı. Şahıs, saatler süren ikna çabaları sonucunda aşağı indirildi.

Doğadan salep topladıkları için 2 milyon liralık ceza yiyen vatandaş çatıya tırmandı. Şahıs, saatler süren ikna çabaları sonucunda aşağı indirildi.

Bolu'da 2 milyon liralık ceza sonrası çatıya çıktı
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Bolu'nun Yeniçağa ilçesinde yaşayan üç kişi, doğadan yasaklı yabani salep topladıkları gerekçesiyle ağır bir yaptırımla karşılaştı. Biyoçeşitliliği tahrip ettikleri gerekçesiyle kesilen 2 milyon 97 bin liralık ceza, olayın taraflarından birini çatıya çıkmaya kadar götürdü.

Ceza miktarına tepki

Yeniçağa’da 4,5 kilogram salep toplayan üç kişiye devlet tarafından kesilen ceza miktarı, vatandaşta büyük bir şok etkisi yarattı. Ali K. isimli vatandaş, cezanın haksız olduğunu savunarak Bolu Orman Bölge Müdürlüğü binasının çatısına çıktı. "2 milyon lira ceza kestiler, kendimi atacağım" diye bağıran şahıs, bölgeye gelen ekipleri uzun süre uğraştırdı.

Peki şimdi ne olacak

İtfaiye ekipleri binanın altına atlama brandası açarken, polis ekipleri çatıya çıkarak Ali K. ile görüştü. Babasına yapılan muamele ve ceza miktarı nedeniyle tepkili olan vatandaş, sonunda ikna edilerek güvenli şekilde aşağı indirildi. Polis ekipleri olayla ilgili inceleme başlatırken, 2 milyon liralık cezanın hukuksal süreci önümüzdeki günlerde netleşecek. Vatandaşlar ise doğadan topladıkları ürünlerin yasal sınırlarını öğrenmek için daha dikkatli olmak zorunda.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız