Havadis | Bolu | Doğadan salep toplayan 3 kişiye servet değerinde ceza kesildi

Doğadan salep toplayan 3 kişiye servet değerinde ceza kesildi

Bolu'da izinsiz salep toplayan 3 kişiye 2 milyon lirayı aşkın ceza verildi. Biyolojik çeşitliliği koruma kanunu ağır yaptırımları beraberinde getiriyor.

Bolu'da izinsiz salep toplayan 3 kişiye 2 milyon lirayı aşkın ceza verildi. Biyolojik çeşitliliği koruma kanunu ağır yaptırımları beraberinde getiriyor.

Doğadan salep toplayan 3 kişiye servet değerinde ceza kesildi
KAYNAK: Demirören Haber Ajansı

Bolu Yeniçağa'da jandarma ekipleri, Çamlık köyü arazisinde yaptıkları rutin kontroller sırasında ormanlık alanda dolaşan 3 kişiyi fark etti. Şahısların yanlarında bulunan poşetleri inceleyen ekipler, doğadan toplanması kesinlikle yasak olan 4,5 kilogram yabani salebi ele geçirdi.

Neden bu kadar yüksek ceza verildi

Doğadaki biyoçeşitliliği korumak isteyen yetkililer, salep soğanlarının izinsiz sökülmesini büyük bir suç olarak görüyor. Tarım ve Orman Bakanlığı, bu bitkilerin neslinin tükenmemesi için her yıl caydırıcı cezalar belirliyor. Bu olayda da "biyolojik çeşitliliği tahrip etmek" suçundan kişi başı 699 bin 245 lira olmak üzere toplam 2 milyon 97 bin 735 lira ceza kesildi.

Seni nasıl etkiler

Eğer aklında "kendi bahçemden veya ormandan biraz toplayayım" gibi bir fikir varsa, bu rakamlar ciddi bir uyarı niteliğinde. Salep bitkisini doğadan izinsiz toplamak, basit bir kabahat değil, ağır bir idari yaptırım sebebi. Bir avuç bitki için ödeyeceğin bedel, bir ev parasına denk gelebilir.

Bundan sonra ne olur

Yasal süreç tamamlandı ve ceza tutanakları taraflara iletildi. Yetkililer, özellikle bahar aylarında ormanlık alanlardaki denetimlerini sıklaştıracak. Benzer bir durumla karşılaşanlar, sadece idari para cezasıyla değil, aynı zamanda daha ciddi yasal yaptırımlarla da yüzleşebilir.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız