Yaz aylarıyla birlikte hava sıcaklıklarının artması ve orman yangını riskinin yükselmesi Bursa’da yeni tedbirleri beraberinde getirdi. Valilik, ormanları korumak adına geniş kapsamlı bir yasak kararı alarak uygulamaya koydu.
Yasaklar neler getiriyor
Bursa Orman Yangınlarını Önleme ve Mücadele Komisyonu, 20 Haziran ile 15 Ekim tarihleri arasında ormanlara girişi yasakladı. Bu süre zarfında piknik ve mesire alanları dışında ormanlık bölgelere girmek, mangal yapmak, tüp kullanmak veya ateş yakmak kesinlikle yasak. Ayrıca tarla ve bağ bahçe temizliği amacıyla ateş yakılması da yasak kapsamına alındı. Hasat döneminde ise biçerdöverlerin yanında olası bir yangına hızlı müdahale için 2,5 ton kapasiteli su tankeri bulundurma zorunluluğu getirildi.
Denetimler artıyor
İlçe kaymakamlıkları koordinasyonunda oluşturulan ekipler, ormanlık alanlarda denetimlerini sıklaştıracak. Kuralları ihlal eden kişilere idari ve adli işlem uygulanacak. Eğer hafta sonu planınızda ormanlık bir alan varsa, Valiliğin izin verdiği listede yer alan Kestel Korusu, Saitabat, Dağyenice veya Suuçtu Tabiat Parkı gibi mesire yerlerini tercih edebilirsiniz. Belediye ekipleri ve sanayi kuruluşları da yangın riskine karşı iş makinelerini ve koruma bantlarını hazır tutacak.