Bursa’da su kaynaklarını korumak için yeni nesiller hedefleniyor. Belediye ekipleri, çocukların erken yaşta bilinçlenmesi için okullarda özel bir program yürütüyor.
EĞİTİMİN DETAYLARI
Bursa Büyükşehir Belediyesi ve BUSKİ, suyun sınırlı bir kaynak olduğu gerçeğini çocuklara anlatıyor. 2025-2026 döneminde 17 ilçedeki 81 okulda düzenlenen seminerlerde 22 bine yakın öğrenciye ulaşıldı. Uzmanlar, çocuklara evde ve okulda suyu nasıl daha dikkatli kullanacaklarını uygulamalı gösterdi. Öğrenciler de hazırladıkları resim ve şarkılarla bu farkındalık sürecine destek verdi.
Şehirde su stresi yaşanmaması adına, suyun bilinçli tüketimi büyük önem taşıyor. Belediye, dağıttığı kitapçıklar ve videolarla bu eğitimleri kalıcı hale getirmeye çalışıyor. Çocukların öğrendiği tasarruf yöntemleri, ailelerin su faturalarına da yansıyacak. Eğitimlerin önümüzdeki dönemlerde daha fazla okula yayılarak devam etmesi bekleniyor.