Bursa ve çevresindeki okullarda enerji tasarrufu artık teorik bir ders olmaktan çıkıyor. Uludağ Enerji, 2018 yılında başlattığı proje ile yeni neslin enerji kaynaklarını daha verimli kullanmasını sağlamayı hedefliyor.
Sanal gerçeklik dersleri başladı
Proje kapsamında şirket, Milli Eğitim Müdürlükleri ile birlikte okulları dolaşıyor. Öğrenciler, sanal gerçeklik gözlüklerini takarak 100 yıl sonraki dünyayı simüle ediyor. Bir tarafta enerjinin verimli kullanıldığı, diğer tarafta ise kaynakların tükendiği iki farklı gelecek senaryosu çocukların karşısına çıkıyor. Bu interaktif yöntem, çocukların konuyu sadece dinlemesini değil, bizzat deneyimleyerek anlamasını sağlıyor.
Ailelere yansıyan tasarruf bilinci
Şirket, Güney Marmara genelinde bugüne kadar 70 binden fazla öğrenciye ulaştı. Hedef, çocukların okulda öğrendiği tasarruf alışkanlıklarını eve taşıması ve aileleriyle paylaşması. Uludağ Enerji Grubu CEO’su Sinan Öktem, teknolojiyi eğitimle birleştirerek sürdürülebilir bir gelecek için toplumsal farkındalık oluşturduklarını söylüyor. Proje, önümüzdeki dönemde daha fazla öğrenciye ulaşmak için bölgedeki okul ziyaretlerini sürdürecek.