Bursa Dr. Sadık Ahmet İlkokulu bahçesi bugün minik ellerin toprakla buluşmasına sahne oldu. Bursa AB Bilgi Merkezi, Avrupa Komisyonu'nun "Gezegenimiz İçin" kampanyası kapsamında 150 öğrenciyi doğayla bir araya getirdi.
Toprakla tanışan minikler
Öğrenciler saksılara fide dikerek üretimin ilk aşamalarını bizzat deneyimledi. Uzmanlar çocuklara sadece bitki dikmeyi değil, sürdürülebilir bir yaşam için doğanın neden vazgeçilmez olduğunu anlattı. Erken yaşta tarımla tanışan çocukların çevreye karşı daha duyarlı bireyler olarak yetişmesi hedefleniyor.
Doğa bilinci nasıl gelişiyor
Okul yöneticileri, bu tür uygulamaların çocukların doğayla bağ kurmasına büyük katkı sağladığını vurguladı. Etkinlik, insanın doğaya değil, doğanın insana sunduğu kaynaklara ihtiyacı olduğu bilincini aşılamayı amaçlıyor. Geleceğin üretken nesilleri bugün diktikleri fidelerle doğayı koruma sorumluluğunu da üstlenmiş oldu.