Havadis | Bursa | Bursalı gençler meclis sıralarına oturdu

Bursalı gençler meclis sıralarına oturdu

Bursa’da 180 lise öğrencisi parlamenter sistem simülasyonu ile bir araya geldi. Gençler, üç gün boyunca bakanlık projeleri üzerinde çalışacak.

Bursa’da 180 lise öğrencisi parlamenter sistem simülasyonu ile bir araya geldi. Gençler, üç gün boyunca bakanlık projeleri üzerinde çalışacak.

Bursalı gençler meclis sıralarına oturdu
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Bursa Büyükşehir Belediyesi, şehrin 60’tan fazla okulundan gelen 180 lise öğrencisini siyasetin mutfağına davet etti. Öğrenciler; liberal, merkez sağ, merkez sol ve milliyetçi olmak üzere dört ayrı gruba ayrıldı. Gençler, Türkiye’nin geleceğine dair fikirlerini Meclis simülasyonunda yarıştırdı.

Gençler neler yapacak

Etkinliğe katılan öğrenciler üç gün boyunca 8 bakanlığın çalışma alanlarını inceleyecek. Güncel meselelere çözüm arayan gençler, kendi kanun tasarılarını hazırlayacak. Hazırlanan bu dosyalar, gerçek bakanlıklara resmi formatta sunulacak. Bu sayede öğrenciler, sadece teorik bilgi almakla kalmayıp bürokratik işleyişi de bizzat deneyimleme şansı bulacak.

Demokrasiyi yaşayarak öğrenecekler

Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Osman Şahin, demokrasiyi sadece seçim sandığına indirgememek gerektiğini vurguladı. Şahin, "Demokrasi dinlemek, anlamak ve farklı görüşlere saygı göstermektir" diyerek gençleri teknoloji üretmeye ve soru sormaya teşvik etti. AK Parti Bursa Milletvekili Ahmet Kılıç ise gençlere Meclis yemini ettirerek organizasyonun fikir alışverişi için önemli bir zemin hazırladığını belirtti. Peki, gençlerin Meclis’e sunduğu bu çözüm önerileri gerçek hayatta nasıl bir karşılık bulacak?

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız