Havadis | Bursa | Bursalı gençler mecliste söz sahibi oluyor

Bursalı gençler mecliste söz sahibi oluyor

Bursa’da 180 lise öğrencisi parlamenter sistem provası yapıyor. Gençler hazırladıkları yasa tasarılarını bakanlıklara sunacak.

Bursa’da 180 lise öğrencisi parlamenter sistem provası yapıyor. Gençler hazırladıkları yasa tasarılarını bakanlıklara sunacak.

Bursalı gençler mecliste söz sahibi oluyor
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Bursa’da lise öğrencileri üç gün boyunca gerçek bir meclis ortamını tecrübe ediyor. Şehrin dört bir yanından gelen 180 genç, farklı siyasi görüşleri temsil ederek toplumsal meselelere çözüm arıyor. Bu çalışma, gençlerin karar alma süreçlerine nasıl dahil olabileceğini gösteren uygulamalı bir eğitim niteliği taşıyor.

GENÇLER DÖRT SİYASİ GÖRÜŞTE BULUŞTU

Bursa Büyükşehir Belediyesi, OHAKDER ve ASKON iş birliğiyle düzenlenen parlamenter meclis simülasyonunda öğrenciler; liberal, merkez sol, merkez sağ ve milliyetçi olmak üzere dört gruba ayrıldı. 60’tan fazla okuldan gelen gençler, 8 farklı bakanlığın çalışma alanına giren güncel konuları masaya yatırıyor. Gençler, üç gün sürecek tartışmaların ardından hazırladıkları kanun tasarılarını resmi formatta ilgili bakanlıklara iletecek.

DEMOKRASİYİ YAŞAYARAK ÖĞRENİYORLAR

Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Osman Şahin, etkinliğin gençlere demokrasiyi sadece sandık başında değil, tartışma ve uzlaşma kültürüyle öğrenme fırsatı sunduğunu belirtti. AK Parti Bursa Milletvekili Ahmet Kılıç ise gençlere meclis yemini ettirerek, ortak aklın Türkiye’nin geleceğini şekillendirecek en büyük güç olduğunu vurguladı. Bu simülasyon, gençlerin fikirlerinin başkentteki bürokrasiye ulaşması için bir köprü görevi görecek. Peki, bu gençlerin geliştirdiği öneriler gerçek yasal düzenlemelere ne kadar yön verebilecek? Bunu önümüzdeki günlerde göreceğiz.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız