Havadis | Bursa | Gemlik mutfağında zeytinli mantı dönemi başladı

Gemlik mutfağında zeytinli mantı dönemi başladı

Gemlik zeytini artık sofralarda mantının ana malzemesi oluyor. Yerel işletmeler zeytinden şerbet yaparak ilçenin gastronomi turizmini canlandırıyor.

Gemlik zeytini artık sofralarda mantının ana malzemesi oluyor. Yerel işletmeler zeytinden şerbet yaparak ilçenin gastronomi turizmini canlandırıyor.

Gemlik mutfağında zeytinli mantı dönemi başladı
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Gemlik denince akla önce sofralık zeytin gelir. Ancak ilçedeki yerel işletmeler bu algıyı kırarak zeytini farklı bir boyuta taşıdı. Hazırladıkları zeytinli mantı, hem yerel halktan hem de gurmelerden tam not almayı başardı.

Farklı bir lezzet arayışı

Gemlikli işletmeciler, ilçenin coğrafi işaretli değerlerini modern mutfak teknikleriyle birleştirdi. Zeytinli mantı, zeytinin sadece kahvaltıda değil, ana yemeklerde de kullanılabileceğini kanıtladı. Üstelik bu yenilikçi menüye zeytin yaprağından üretilen Zeytin İncisi adlı özel bir şerbet de eşlik ediyor.

Turizme yeni bir kapı

Bu tür yerel dokunuşlar, Gemlik'in sadece bir sanayi veya tarım ilçesi değil, bir gastronomi rotası olmasını hedefliyor. Uzmanlar, yöresel lezzetlerin bu şekilde dönüştürülmesinin bölgeye gelen turist sayısını artıracağını düşünüyor. Önümüzdeki günlerde bu ürünlerin diğer yerel işletmelerde de menülere girmesi bekleniyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız