Havadis | Bursa | Gürsu Dışkaya’da taşkın riski bitti

Gürsu Dışkaya’da taşkın riski bitti

BUSKİ ekipleri Dışkaya’da dere yatağını güvenli hale getirdi. Çalışmalarla hem sel riski azaldı hem de atık sular arıtma tesisine bağlandı.

BUSKİ ekipleri Dışkaya’da dere yatağını güvenli hale getirdi. Çalışmalarla hem sel riski azaldı hem de atık sular arıtma tesisine bağlandı.

Gürsu Dışkaya’da taşkın riski bitti
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Bursa Büyükşehir Belediyesi, Gürsu’nun Dışkaya Mahallesi’nde uzun süredir beklenen altyapı çalışmalarını bitirdi. Bölgedeki su kaynaklarını korumak ve olası afetlerin önüne geçmek için harekete geçen ekipler, hem dere yatağını düzenledi hem de kanalizasyon sistemini yeniledi.

Dere yatağı daha güvenli hale geldi

Ekipler, 600 metre uzunluğundaki dere hattı boyunca taş duvar örme işlemini tamamladı. Bu sayede yağışlı havalarda bölge halkını tedirgin eden taşkın riskinin önüne geçildi. Artık dere kenarında oturanlar için sel baskını korkusu büyük oranda ortadan kalktı.

Atık sular artık arıtılıyor

Bölgedeki çevre kirliliğini bitirmek için 160 metrelik yeni bir kanalizasyon hattı döşendi. Evsel atıkların doğrudan doğaya karışması engellenerek, suyun arıtma tesislerine güvenli bir şekilde ulaşması sağlandı. Bu çalışma sayesinde mahalledeki hijyen koşulları iyileştirildi. Şimdi bölge sakinleri hem selden korunan hem de atık sorunu çözülmüş bir çevreye kavuştu. Peki, çevrenizdeki altyapı sorunları için yerel belediyenizin güncel çalışmaları hakkında bilginiz var mı?

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız