İznik'te yaşayan 12 yaşındaki Çınar Girgin, internette gördüğü çevre temizliği videolarından etkilenerek harekete geçti. Kendi bisikleti ve eldivenleriyle başlattığı bu girişim, kısa sürede 11 arkadaşının daha katılımıyla gönüllü bir ekibe dönüştü.

İZNİKLİ GENÇLERİN TEMİZLİK MESAİSİ
Çocuklar, okuldan arta kalan zamanlarında bisikletlerine taktıkları poşetlerle ilçeyi karış karış geziyor. Özellikle parklar, tarihi alanlar ve çay bahçesi çevrelerindeki plastik atıkları, sigara izmaritlerini ve şekerleme ambalajlarını topluyorlar. Şimdiye kadar tam 40 poşet çöpü temizlediler.

ELEŞTİRİLERE RAĞMEN KARARLILAR
Çalışmaları sırasında bazı kişilerin alaycı tavırlarına ve "belediye çöpçüleri" gibi yakıştırmalara maruz kalsalar da pes etmiyorlar. Esnafın ve öğretmenlerin malzeme desteğiyle güçlenen ekip, sadece temizlik yapmıyor; aynı zamanda yetişkinlere de sorumluluk hatırlatıyor. "Biz temiz tutarsak doğa daha güzel kalır" diyen gençler, sayılarının artmasını ve çevre bilincinin tüm ülkeye yayılmasını hedefliyor.





