Havadis | Bursa | Üniversiteler yeşil kampüs hedefiyle güçlerini birleştirdi

Üniversiteler yeşil kampüs hedefiyle güçlerini birleştirdi

Bursa, Ege ve Manisa Celal Bayar üniversiteleri yeşil kampüs hedefiyle protokol imzaladı. Üç okul atık yönetimi ve enerji verimliliği için ortak çalışacak.

Bursa, Ege ve Manisa Celal Bayar üniversiteleri yeşil kampüs hedefiyle protokol imzaladı. Üç okul atık yönetimi ve enerji verimliliği için ortak çalışacak.

Üniversiteler yeşil kampüs hedefiyle güçlerini birleştirdi
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Üniversiteler, kampüslerini daha çevreci hale getirmek için yeni bir iş birliğine imza attı. Bursa Teknik Üniversitesi (BTÜ), Ege Üniversitesi ve Manisa Celal Bayar Üniversitesi, sürdürülebilir bir gelecek için kaynaklarını birleştirme kararı aldı.

Kampüslerde yeşil dönüşüm başlıyor

Üç üniversite, önümüzdeki beş yıl boyunca kampüslerdeki enerji ve su tüketimini optimize edecek. Atık yönetimi, karbon ayak izinin azaltılması ve biyolojik çeşitliliğin korunması gibi konularda ortak projeler yürütülecek. Bu iş birliği sayesinde üniversiteler, sadece bilgi değil, teknik deneyim ve eğitim materyallerini de birbirleriyle paylaşacak. Öğrenciler ve akademik personel, düzenlenecek seminerlerle bu çevreci dönüşümün bir parçası olacak.

Ortak hedef dünya sıralamasında yükselmek

BTÜ Rektörü Prof. Dr. Naci Çağlar, üniversitenin zaten dünya sıralamalarında yer aldığını hatırlattı. Bu protokol, BTÜ’nün sürdürülebilirlik kapasitesini daha da ileriye taşımayı amaçlıyor. Birleşmiş Milletler’in kalkınma hedefleriyle uyumlu bu çalışma, kampüslerdeki çevresel performansı artırırken, akademik çıktıların da güçlenmesini sağlayacak. Öğrenciler için ise daha verimli ve doğa dostu bir kampüs hayatı hedefleniyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız