Havadis | Çanakkale | Çanakkale Şehitliği’nde 57. Alay nöbeti başladı

Çanakkale Şehitliği’nde 57. Alay nöbeti başladı

57. Piyade Alayı askerleri, dönemin kıyafetleriyle Şehitler Abidesi'nde nöbet tutuyor.

57. Piyade Alayı askerleri, dönemin kıyafetleriyle Şehitler Abidesi'nde nöbet tutuyor.

Çanakkale Şehitliği’nde 57. Alay nöbeti başladı
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Milli Savunma Bakanlığı ve Tarihi Alan Başkanlığı, Çanakkale’deki manevi atmosferi güçlendirmek için yeni bir adım attı. 57. Piyade Alayı Şehitliği ile Şehitler Abidesi’nde artık 2. Kolordu Komutanlığına bağlı askerler, dönemin üniformalarıyla saygı nöbeti tutuyor.

Geçmişin izleri alanda canlanıyor

Askerlerin o dönemi yansıtan kıyafetlerle gerçekleştirdiği nöbet değişimi ziyaretçilerin büyük ilgisini çekiyor. Çanakkale Savaşları Gelibolu Tarihi Alan Başkanı İsmail Kaşdemir, bu ritüelin bölgedeki duygusal yoğunluğu artırdığını belirtiyor. Ziyaretçiler sadece bir alanı gezmekle kalmıyor, aynı zamanda o günlerin ruhunu da teneffüs ediyor.

Herkesin Çanakkale'yi görmesi hedefleniyor

Yetkililer, bu tür çalışmalarla Çanakkale’ye olan ilgiyi daha da yukarı taşımayı amaçlıyor. Özellikle genç nesillere bu kahramanlık destanını yerinde anlatmak hedefler arasında. Ziyaretçi sayısındaki artış, yapılan düzenlemelerin karşılık bulduğunu gösteriyor. Gelecekte Türkiye'nin dört bir yanından daha fazla insanın bu atmosferi yaşaması bekleniyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız