Havadis | Çanakkale | Jandarma Çanakkale’de yangın riskine karşı sahaya indi

Jandarma Çanakkale’de yangın riskine karşı sahaya indi

Çanakkale Jandarması orman yangınlarını önlemek için 278 köyü tek tek denetliyor. Kurallara uymayan çiftçilere ceza kesiliyor.

Çanakkale Jandarması orman yangınlarını önlemek için 278 köyü tek tek denetliyor. Kurallara uymayan çiftçilere ceza kesiliyor.

Jandarma Çanakkale’de yangın riskine karşı sahaya indi
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Sıcak yaz günlerinde ciğerlerimiz yanmasın diye Çanakkale İl Jandarma Komutanlığı ekipleri alarma geçti. Hem ormanlık alanları hem de tarım arazilerini karış karış gezen ekipler, özellikle hasat döneminde kullanılan tarım makinelerini mercek altına aldı.

Denetimler nasıl yapılıyor

Jandarma, 10 belde ve 278 köyde toplam 148 ayrı operasyon yürüttü. 266 personel; atlı birlikler, asayiş timleri ve komandolarla birlikte tarlalara girdi. Toplam 875 biçerdöver ve balya makinesi operatörüne tek tek tebligat yapıldı. Kuralları ihlal eden 2 kişi ise idari para cezasıyla karşılaştı.

Peki bu seni nasıl etkiler

Bu çalışmaların tek bir amacı var; o da ihmal kaynaklı büyük yangınların önüne geçmek. Jandarma 10 bin broşür ve 1200 afiş dağıtarak çiftçiyi bilinçlendirmeye çalışıyor. Eğer sen de bölgede yaşıyorsan veya tarlada çalışıyorsan, anız yakmanın ya da ihmalkar davranmanın hem doğaya hem de cebine ağır bedelleri olacağını unutmamalısın.

Bundan sonra ne olur

Ekipler 7 gün 24 saat esasına göre nöbet tutmaya devam edecek. Hasat sezonu bitene kadar denetimler sıkılaşarak sürecek. Jandarma, ormanlık alanlara giriş çıkışlarda ve tarımsal faaliyetlerde sıfır toleransla çalışmaya kararlı görünüyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız