Çanakkale’nin Yenice ilçesi, tarımsal üretimdeki gücünü bir kez daha kanıtladı. Kazdağları’nın eteklerinde yetişen çileklerin hasadı, düzenlenen şenlikle başladı. Çanakkale Valisi Ömer Toraman ve bölge protokolünün katılımıyla gerçekleşen etkinlikte, ilçenin tarım ekonomisine sağladığı dev katkı bir kez daha masaya yatırıldı.
Yenice tarımın merkezi oluyor
Yenice, Çanakkale’nin toplam tarımsal üretiminin 7’de 1’ini tek başına gerçekleştiriyor. İlçede yaşayan her 3 kişiden 2’si geçimini doğrudan topraktan sağlıyor. 2025 yılı verilerine göre, Türkiye’nin toplam çilek ihtiyacının yaklaşık yüzde 8,5’i sadece Yenice’den karşılanıyor. İlçe, 15 bin dekarı aşan üretim alanıyla Türkiye genelinde üretim miktarı bakımından 4. sırada yer alıyor.
Hasat senin sofrana nasıl yansıyor
Yenice’nin bu yüksek verimi, Türkiye’deki market ve manavlarda satılan çileklerin büyük çoğunluğunun bu topraklardan geldiği anlamına geliyor. İlçedeki üretim gücü, fiyatların dengelenmesinde kritik bir rol oynuyor. Yerel üreticinin her yıl artan bu başarısı, bölge ekonomisini ayakta tutarken Türkiye’nin taze meyve ihtiyacını da doğrudan belirliyor. Önümüzdeki günlerde pazarlarda Yenice çileğinin daha yoğun yer alması bekleniyor.