Çorum’da 2025-2026 eğitim-öğretim yılı resmi olarak sona erdi. Şehirdeki 438 okulda eğitim gören binlerce öğrenci, uzun bir maratonun ardından karnelerine kavuşmanın sevincini yaşadı. Veliler de çocuklarının heyecanını paylaşmak için okul bahçelerini doldurdu.
Karne gününde neler yaşandı
İsmail Kakaç İlkokulu’nda düzenlenen törene Vali Ali Çalgan, Belediye Başkanı Halil İbrahim Aşgın ve diğer yetkililer katıldı. Vali Çalgan, öğrencilere yaz tatilini verimli değerlendirmeleri konusunda tavsiyelerde bulundu. Şehirdeki imkanlarla spor yapmalarını ve bol bol gezmelerini istedi. Belediye Başkanı Aşgın ise akademik başarının yanında iyi bir insan olmanın önemine vurgu yaptı.
Bundan sonra ne bekleniyor
Okulların kapanmasıyla birlikte yaz dönemi kursları ve sosyal etkinlikler başlayacak. Öğretmenler ve idareciler ise yeni eğitim yılı hazırlıklarına kısa bir ara verdikten sonra başlayacak. Öğrenciler için ise yaklaşık üç aylık dinlenme süreci resmen başlamış oldu.
Eğitimde yeni dönem hedefleri
Okul yönetimi, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde öğrencileri hayata hazırlamaya devam ettiklerini belirtti. Çocukların hem teknolojiye hakim hem de donanımlı bireyler olarak yetişmesi için yeni dönemde çalışmalar sürecek. Şimdi ise tüm Çorum’daki öğrenciler için yaz tatili keyfi başlıyor.