Çorum’un İskilip ilçesindeki çocuklar, futbol sahalarında görmeye alışık olmadığımız bir rekabet anlayışıyla sahaya çıktı. İskilipgücü Spor Kulübü’nün 40. kuruluş yıl dönümü kapsamında düzenlenen turnuvada skor tabelası değil, çocukların birbirlerine karşı gösterdiği saygı öne çıktı.
Sahada mavi kart dönemi
Maçlarda sadece gol atanlar değil, arkadaşına yardım eden veya hakeme saygılı davranan oyuncular da kazandı. Hakemler, sportmenlik dışı hareketleri cezalandırmak yerine iyi niyetli davranışları ödüllendirmek için mavi kart uygulamasını başlattı. Turnuvada kaybeden takım olmazken, tüm okullar "en centilmen takım" kupasını evine götürdü.
Geleceğin sporcuları ödüllendirildi
Turnuvada ter döken 80 minik sporcunun her biri madalya ve katılım belgesiyle gururlandı. En çok mavi kart toplayan öğrenciler ise Türkiye A Milli Futbol Takımı forması kazandı. Yetkililer, bu turnuvanın sporun sadece kazanmaktan ibaret olmadığını, asıl amacın birleştirici ruhu yaşatmak olduğunu vurguladı. Bundan sonraki turnuvalarda da bu centilmenlik kültürünün yaygınlaşıp yaygınlaşmayacağını hep birlikte göreceğiz.