Denizli Orman Bölge Müdürlüğü, yaz aylarında artan sıcaklıklar ve orman yangını riski nedeniyle teyakkuza geçti. Bölgedeki yaklaşık 812 bin hektarlık ormanlık alanı korumak için ekipler, helikopterden arazözlere kadar tüm teknik donanımıyla sahaya indi.
Denizli ve Uşak’ta hazırlıklar tamamlandı
Denizli ve Uşak illerini kapsayan bölgede 2 helikopter, 74 arazöz, 93 ilk müdahale aracı ve 22 iş makinesi yangınlara karşı hazır bekletiliyor. Orman Bölge Müdürü Ahmet Köle, bölgedeki orman varlığının yüzde 45’inin risk altında olduğunu belirterek, 4 bin 346 gönüllünün de destek için görevlendirildiğini söyledi. "Çınar, Servi, Meşe, Sedir ve Ardıç" ismi verilen bu gönüllü timleri, olası bir durumda profesyonel ekiplere destek verecek.
Teknoloji ve eğitimle yangın önleme çalışmaları
Yangınların yüzde 83’ü insan kaynaklı olduğu için bilinçlendirme çalışmalarına ağırlık verildi. 2026 yılı içerisinde 65 bin kişiye farkındalık eğitimi verilirken, ormanlar "Baykuş Gözü" adı verilen mobil gözetleme araçları ve İHA’lar ile 24 saat izleniyor. Yanan alanların yeniden yeşillendirilmesi için ise bu yıl 6 milyon 200 bin fidan toprakla buluşacak. Yetkililer, ormanlık alanlarda ateş yakılmaması ve görülen en küçük dumanın vakit kaybetmeden 112 Acil Çağrı Merkezi'ne bildirilmesi konusunda vatandaşları uyarıyor.