Denizli Büyükşehir Belediyesi, ileri yaş grubundaki vatandaşların teknolojiyle olan mesafesini kapatmak için kolları sıvadı. Kent Konseyi Yaşlı Meclisi çatısı altında başlatılan eğitimlere katılan 29 kursiyer, dijital dünyayı keşfetmenin mutluluğunu yaşadı. Toplam 80 saat süren program, katılımcıların gündelik yaşamını kolaylaştıracak pratik bilgiler üzerine kuruldu.
Eğitimde neler öğretildi
Kursiyerler akıllı telefon ve tablet kullanımından, güvenli internette gezinmeye kadar pek çok başlıkta uygulamalı eğitim aldı. Bankacılık işlemlerini dijital ortamda yapmayı, kamu kurumlarının sunduğu çevrim içi hizmetlere erişmeyi ve internetteki güvenlik risklerini tanımayı öğrendiler. Kurs sonunda katılımcılar, torunlarıyla görüntülü konuşmaktan e-Devlet işlemlerine kadar birçok konuda artık kendi işlerini görebilecek seviyeye ulaştı.
Teknolojiye uyum süreci
Sertifika töreninde konuşan Denizli Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Ali Marım, dijital okuryazarlığın yaş tanımadığını vurguladı. Marım, öğrenmenin her yaşta mümkün olduğunu belirterek, bu kursların büyüklerin sosyal hayata daha güçlü tutunmalarını sağladığını ifade etti. Katılımcılar ise artık dijital ortamda daha özgüvenli hareket ettiklerini ve teknolojinin sunduğu kolaylıkları günlük hayatlarına entegre ettiklerini belirtti.