Havadis | Diyarbakır | Diyarbakır Büyükşehir binasında afet provası yapıldı

Diyarbakır Büyükşehir binasında afet provası yapıldı

Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi, olası bir deprem ve yangın anında neler yapılması gerektiğini uygulamalı olarak test etti. Personel tahliye edildi.

Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi, olası bir deprem ve yangın anında neler yapılması gerektiğini uygulamalı olarak test etti. Personel tahliye edildi.

Diyarbakır Büyükşehir binasında afet provası yapıldı
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi, olası afet anlarında ekiplerin ve personelin doğru hareket etme becerisini ölçmek için harekete geçti. Belediye binasında düzenlenen geniş kapsamlı tatbikatta, yaşanabilecek bir sarsıntı ve sonrasında çıkacak yangın senaryosu gerçeğini aratmadı.

Tatbikat detayları ve hazırlık süreci

Belediye, İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu’na uygun şekilde hazırladığı acil durum planını sahaya taşıdı. Sağlık İşleri, İtfaiye ve Afet İşleri başkanlıkları ortak bir çalışma yürüttü. Sabah saat 10.07’de başlayan senaryoda, önce personel depreme karşı bilgilendirildi, ardından tahliye prosedürleri uygulamaya konuldu. Daire başkanlarının ekip yöneticisi olduğu çalışmada, herkes görevini saniyeler içinde yerine getirdi.

Kurtarma ve ilk müdahale aşaması

Binadan tahliye edilen personel güvenli toplanma alanlarına ulaşırken, arama-kurtarma ekipleri binada mahsur kalanları kurtardı. İtfaiye araçları yangın söndürme işlemlerini gerçekleştirirken, sağlık ekipleri senaryo gereği yaralanan personele anında ilk yardım uyguladı. Bu tatbikat sayesinde belediye, olası bir felaket anında oluşabilecek kaosun nasıl yönetileceğini pratik etmiş oldu. Peki, senin çalıştığın binada böyle bir acil durum planı var mı?

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız