Diyarbakır’da bu yıl yağışların bol olmasıyla birlikte tarlalarda ürün miktarı zirveye ulaştı. Hasat sezonunun başlamasıyla birlikte tarlalarda biriken sapların yakılması riski, yetkilileri harekete geçirdi. Tarım ve Orman İl Müdürü Adil Alan, çiftçilere "Anızı yakmak, geleceğimizi yakmaktır" diyerek çağrıda bulundu.

Anız yakmanın bedeli ağır
Anız yakmak sadece çevreyi kirletmekle kalmıyor, toprağın organik yapısını yüzde 30 oranında bozuyor. Bu durum, toprağın verimini düşürdüğü için çiftçinin ilerleyen yıllarda daha fazla kimyasal gübre kullanmasına ve cebinden daha fazla para çıkmasına neden oluyor. Geçen yıl 53 çiftçiye bu nedenle cezai işlem uygulandı.

Cezalar bu yıl cep yakacak
Tarım Müdürlüğü, orman ve su kaynaklarına yakın bölgelerde anız yakanlar için cezaları 5 katına çıkardı. Bu alanlarda anız yakan bir çiftçi artık 3 bin 498 TL ödemek zorunda. Yetkililer, özellikle Hevsel Bahçeleri gibi kritik noktalarda yangın riskine karşı jandarma ve emniyet birimleriyle sıkı denetimler başlattı. Bereketli geçen bu sezonu tarlayı ateşe vererek riske atmamak gerekiyor.





