Diyarbakır’da 19 yaşındaki Helin Eren, boşanma aşamasında olduğu Siyabent Şeker tarafından sokak ortasında vurularak öldürüldü. Genç kadının 3 aylık hamile olduğu olayla ilgili ilk duruşma görüldü.

Duruşmada yaşananlar
Sanık Siyabent Şeker, cezaevinden SEGBİS ile bağlandığı duruşmada yüz yüze savunma yapmak istediğini belirtti. Mahkeme heyeti bu talebi kabul ederken, Helin’in ailesi ve avukatlar tepki gösterdi. Anne Kıymet Eren, kızının sürekli şiddet gördüğünü ve sanığın ailesinin de bu cinayete zemin hazırladığını iddia etti. Acılı anne, "Bebeği de öldürdü, bu suçtan da ceza almalı" ifadeleriyle şikayetini yineledi.

Peki bu beni nasıl etkiler
Olay, kadına yönelik şiddetin ve aile içi baskının ne kadar vahim sonuçlar doğurabileceğini tekrar gözler önüne serdi. Mahkemenin sanığın talebini kabul etmesi ve davanın seyri, benzer suçlarda uygulanacak ceza pratikleri açısından emsal niteliği taşıyor. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı davaya müdahil olurken, mahkeme sanığın tutukluluk halinin devamına karar verdi.

Süreç nasıl ilerleyecek
Duruşma, diğer tanıkların dinlenmesi ve sanığın mahkeme salonunda bizzat ifade vermesi için 29 Eylül tarihine ertelendi. Adaletin tecelli edip etmeyeceği ve bebeğin ölümüyle ilgili ek suçlamaların yargılama sürecine nasıl yansıyacağı merak konusu.


