Diyarbakır 3’üncü Ağır Ceza Mahkemesi, 19 yaşındaki Helin Eren’in hayattan koparılmasına ilişkin davanın ilk duruşmasını gerçekleştirdi. Üç aylık hamile olan Helin Eren’i öldürdüğünü itiraf eden Siyabent Şeker, davanın ilk gününde mahkeme salonunda hazır bulundu.

DURUŞMA SALONUNDAKİ BEKLENTİ
Dava sürecini takip eden ailenin avukatı Onur Değer, mahkemenin sanığa hiçbir indirim uygulamadan en ağır cezayı vermesini beklediklerini söyledi. Sanık Siyabent Şeker, ifadesinde duruşmalara bizzat katılmak istediğini belirterek SEGBİS ile bağlanmayı reddetti. Mahkeme heyeti sanığın bu talebini onayladı.

BEBEĞİN ÖLÜMÜ İÇİN YENİ TALEP
Avukatlar, sanığın eşini tasarlayarak ve eziyet çektirerek öldürdüğüne dikkat çekiyor. Aile tarafı, sanığın sadece eşini öldürmekten değil, anne karnındaki bebeğin ölümünden de ayrıca sorumlu tutulması gerektiğini savunuyor. Mahkeme, eksik evrakların tamamlanması ve sanık ifadelerinin alınması için duruşmayı 29 Eylül tarihine erteledi.



