Havadis | Dünya | ABD ve İran arasında yeni diplomatik dönem sinyali

ABD ve İran arasında yeni diplomatik dönem sinyali

ABD Dışişleri Bakanı Rubio, İran ile yeni anlaşmalar için masaya oturmak istediklerini açıkladı.

ABD Dışişleri Bakanı Rubio, İran ile yeni anlaşmalar için masaya oturmak istediklerini açıkladı.

ABD ve İran arasında yeni diplomatik dönem sinyali
KAYNAK: Demirören Haber Ajansı

ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, Bahreyn’deki Körfez İşbirliği Konseyi toplantısında İran ile ilgili dikkat çeken bir rota değişikliğini duyurdu. Washington yönetimi, yıllardır süren gerilimi yapıcı bir diyalogla aşmayı ve yeni anlaşmalar imzalamayı hedefliyor.

Diplomaside yeni sayfa

Rubio, İran ile yapılacak görüşmelerde Körfez ülkelerindeki müttefiklerini dışarıda bırakmayacaklarını belirtti. ABD, olası bir anlaşmanın bölgedeki ortaklarının güvenlik ve ekonomik çıkarlarını gözetmesini şart koşuyor. Bu durum, bölgedeki dengelerin ABD'nin gözetiminde yeniden şekillenmeye çalışıldığını gösteriyor. Sen bu gelişmeyi, bölgedeki tansiyonun düşmesi veya yeni bir bölgesel pazarın kapılarının aralanması olarak okuyabilirsin.

Hürmüz Boğazı'nda kontrol mesajı

ABD yönetimi, İran'ın Hürmüz Boğazı'nda geçiş ücreti talep etmesi gibi hamlelerine ise kapıyı kapattı. Rubio, boğazın uluslararası bir geçiş yolu olduğunu vurgulayarak bu tür girişimleri kabul etmeyeceklerini net bir dille ifade etti. Önümüzdeki günlerde Washington ve Tahran arasındaki bu niyetin somut bir takvime bağlanıp bağlanmayacağını hep birlikte göreceğiz.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız