Havadis | Dünya | ABD ve İran hattında nükleer gerilim yerini diplomasiye bırakıyor

ABD ve İran hattında nükleer gerilim yerini diplomasiye bırakıyor

ABD Başkan Yardımcısı Vance, İran ile yürütülen nükleer müzakerelerde önemli bir aşamaya geldiklerini duyurdu. İran, denetçilere kapıları tekrar açtı.

ABD Başkan Yardımcısı Vance, İran ile yürütülen nükleer müzakerelerde önemli bir aşamaya geldiklerini duyurdu. İran, denetçilere kapıları tekrar açtı.

ABD ve İran hattında nükleer gerilim yerini diplomasiye bırakıyor
KAYNAK: Demirören Haber Ajansı

İsviçre'nin Bürgenstock kasabasında bir araya gelen taraflar, uzun süredir tırmanan gerilimi masada çözmek için hareket geçti. ABD yönetimi, bölgedeki nükleer belirsizliği ortadan kaldırmak adına İran ile yürüttüğü kritik görüşmelerde nihayet somut bir adım attı.

Nükleer denetimler başlıyor

ABD Başkan Yardımcısı JD Vance, İran'ın Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı müfettişlerini ülkeye yeniden davet etmeyi kabul ettiğini açıkladı. Vance, denetçilerin görevine hemen bu hafta, hatta bugün itibarıyla başlayabileceğini belirtti. Bu hamle, nükleer programın şeffaflığı konusunda tarafların uzlaştığını gösteriyor.

Bölgesel gerilimde yeni dönem

Görüşmeler sadece nükleer dosyayla sınırlı kalmadı. Vance, Hürmüz Boğazı'nın açık kalması gerektiğini vurgularken Lübnan'daki çatışmalara da değindi. Hizbullah'ın saldırılarını durdurması gerektiğini savunan ABD tarafı, bölgesel bir ateşkesin kapısını aralamak istiyor. Teknik düzeydeki müzakereler önümüzdeki günlerde de devam edecek. Görüşmelerin seyri, bölgedeki güvenlik dengelerini doğrudan değiştirebilir.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız