Havadis | Dünya | ABD ve İran İsviçre masasına geri dönüyor

ABD ve İran İsviçre masasına geri dönüyor

ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, İran ile süren teknik görüşmelerin gelecek hafta İsviçre'de devam edeceğini açıkladı. Taraflar yeni tur için gün sayıyor.

ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, İran ile süren teknik görüşmelerin gelecek hafta İsviçre'de devam edeceğini açıkladı. Taraflar yeni tur için gün sayıyor.

ABD ve İran İsviçre masasına geri dönüyor
KAYNAK: Demirören Haber Ajansı

ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, Kuveyt ziyareti sırasında İran ile yürütülen diplomatik trafiğe dair yeni bilgiler paylaştı. İki ülke arasındaki teknik heyetler, nükleer ve bölgesel gerilimleri çözmek adına önümüzdeki hafta masaya oturacak.

Görüşmelerin detayları netleşiyor

Rubio, teknik heyetlerin 29 veya 30 Haziran tarihlerinde bir araya geleceğini duyurdu. Görüşmelere ABD Dışişleri ve Enerji Bakanlığı'ndan uzman isimler katılım sağlayacak. İsviçre'de gerçekleşmesi planlanan toplantı, iki ülke arasındaki buzları eritmek için kritik bir adım olarak görülüyor.

Hürmüz Boğazı'nda tansiyon yüksek

ABD yönetimi, İran'ın Hürmüz Boğazı'ndaki geçişlerden ücret talep etmesini kabul edilemez buluyor. Rubio, uluslararası deniz yollarının serbest kullanımına engel olacak her türlü girişime dünya genelinde tepki geleceğini vurguladı. Bu görüşmelerin başarısız olması, bölgedeki ticari gemi geçişlerinin güvenliğini doğrudan riske atabilir.

Sırada ne var

İsviçre'deki görüşmelerden çıkacak sonuçlar, Orta Doğu'daki enerji arzı ve petrol fiyatları üzerinde belirleyici olacak. Tarafların orta yolu bulup bulamayacağı önümüzdeki günlerde netleşecek.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız