Havadis | Dünya | ABD ve İran İsviçre'de masaya oturdu

ABD ve İran İsviçre'de masaya oturdu

İsviçre'de bir araya gelen ABD ve İran heyetleri ilk tur görüşmelerini tamamladı. Taraflar gerilimi düşürmek için yeni iletişim kanalları kuracak.

İsviçre'de bir araya gelen ABD ve İran heyetleri ilk tur görüşmelerini tamamladı. Taraflar gerilimi düşürmek için yeni iletişim kanalları kuracak.

ABD ve İran İsviçre'de masaya oturdu
KAYNAK: Demirören Haber Ajansı

Uzun süredir devam eden gerilimin ardından ABD ve İran, arabulucuların da katılımıyla İsviçre’de bir araya geldi. Bürgenstock kasabasında gerçekleşen görüşmeler, iki ülkenin nükleer programdan ticari geçiş güvenliğine kadar pek çok başlığı masaya yatırmasını sağladı.

ABD ve İran İsviçre'de masaya oturdu

Görüşmelerin perde arkası

Katar ve Pakistan’ın arabuluculuğunda gerçekleşen dörtlü görüşmelerin ilk günü, taraflar için oldukça yapıcı geçti. Heyetler, teknik detayları konuşmak üzere bir mekanizma kurulması konusunda el sıkıştı. Ayrıca nükleer süreç ve uygulanan yaptırımların takibi için üst düzey bir komite oluşturulmasına karar verildi. Bu adımlar, iki ülke arasındaki güvensizlik ortamını aşmak adına atılan en somut hamleler olarak öne çıkıyor.

ABD ve İran İsviçre'de masaya oturdu

Peki bu durum dünyayı nasıl etkiler

Bu görüşmeler sadece Washington ve Tahran'ı değil, bölgedeki ticari rotaları da doğrudan ilgilendiriyor. Hürmüz Boğazı'ndan geçen gemilerin güvenliği için yeni bir iletişim kanalı açıldı. Ayrıca Lübnan'daki askeri operasyonları durdurmak amacıyla kurulacak çalışma grubu, bölgesel çatışmaları dindirme potansiyeline sahip. Teknik müzakereler hafta boyunca devam edecek. Tarafların nihai bir anlaşmaya varıp varmayacağı ise bölgenin tansiyonunu belirleyecek.

ABD ve İran İsviçre'de masaya oturdu

ABD ve İran İsviçre'de masaya oturdu

ABD ve İran İsviçre'de masaya oturdu

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız