Havadis | Dünya | Bakan Bayraktar'dan temiz enerji için 30 milyar dolarlık yatırım planı

Bakan Bayraktar'dan temiz enerji için 30 milyar dolarlık yatırım planı

Enerji Bakanı Bayraktar, Türkiye'nin yenilenebilir enerji kapasitesini 2035'e kadar üç katına çıkaracağını duyurdu.

Enerji Bakanı Bayraktar, Türkiye'nin yenilenebilir enerji kapasitesini 2035'e kadar üç katına çıkaracağını duyurdu.

Bakan Bayraktar'dan temiz enerji için 30 milyar dolarlık yatırım planı
KAYNAK: Demirören Haber Ajansı

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra'da düzenlenen COP31-IEA toplantısında Türkiye'nin gelecek vizyonunu masaya yatırdı. Küresel enerji krizleri ve artan elektrik talebi karşısında Türkiye'nin izleyeceği stratejiyi detaylandıran Bayraktar, hem yerli üretim hem de uluslararası iş birliği vurgusu yaptı.

Bakan Bayraktar'dan temiz enerji için 30 milyar dolarlık yatırım planı

Yeni enerji dönemine hazırlık

Bakan Bayraktar, dünyada yaşanan savaşlar ve tedarik sorunlarının enerji güvenliğini yeniden gündemin tepesine taşıdığını belirtti. Özellikle elektrikli araçlar ve veri merkezleri nedeniyle küresel elektrik talebinin hızla arttığına dikkat çeken Bakan, Türkiye'nin 2035 yılına kadar nihai enerji tüketiminde elektriğin payını yüzde 35'e çıkarma hedefi koyduğunu açıkladı.

Bakan Bayraktar'dan temiz enerji için 30 milyar dolarlık yatırım planı

30 milyar dolarlık şebeke dönüşümü

Türkiye, yenilenebilir enerji kapasitesini üç katına çıkarmak için dev bir yatırım hamlesine hazırlanıyor. Bu hedef doğrultusunda 40 GW'lık yüksek gerilim hattı ile ulusal şebekeyi modernize edeceklerini ifade eden Bayraktar, bu proje için 30 milyar dolarlık bir kaynak ayırdıklarını belirtti. Ayrıca Türkiye'yi güneş paneli, rüzgâr türbini ve batarya teknolojilerinde bölgesel bir üretim merkezi haline getirmeyi hedeflediklerini de sözlerine ekledi.

Bakan Bayraktar'dan temiz enerji için 30 milyar dolarlık yatırım planı

Bu kararlar senin hayatını nasıl etkiler?
Enerji altyapısının güçlenmesi, uzun vadede daha istikrarlı ve sürdürülebilir bir elektrik arzı anlamına geliyor. Türkiye'nin temiz enerji teknolojilerinde üretim merkezi olma hedefi ise yeni iş alanlarının açılması ve enerji maliyetlerinin daha verimli yönetilmesi için önemli bir adım. Bakanın "en temiz enerji tüketilmemiş enerjidir" diyerek duyurduğu 20 milyar dolarlık verimlilik yatırımı ise sanayi ve konutlarda enerji tasarrufunu teşvik etmeyi amaçlıyor. Önümüzdeki dönemde bu devasa yatırımların hayata geçirilmesiyle birlikte yerli üretim teknolojilerin hayatımıza daha fazla girmesi bekleniyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız