Havadis | Dünya | Bakanlar Kurum ve Bayraktar Londra'da kritik iklim zirvesini görüştü

Bakanlar Kurum ve Bayraktar Londra'da kritik iklim zirvesini görüştü

Bakanlar Kurum ve Bayraktar, BM Genel Sekreteri Guterres ile Londra'da bir araya geldi. Heyetler Türkiye'nin 2035 enerji hedeflerini masaya yatırdı.

Bakanlar Kurum ve Bayraktar, BM Genel Sekreteri Guterres ile Londra'da bir araya geldi. Heyetler Türkiye'nin 2035 enerji hedeflerini masaya yatırdı.

Bakanlar Kurum ve Bayraktar Londra'da kritik iklim zirvesini görüştü
KAYNAK: Demirören Haber Ajansı

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum ile Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, İngiltere'nin başkenti Londra'da Birleşmiş Milletler Genel Sekreteri Antonio Guterres ile görüştü. İki bakan, Türkiye'nin COP31 dönem başkanlığı vizyonu ve temiz enerji hedefleri üzerine Guterres ile detaylı bir fikir alışverişi yaptı.

Gündemdeki öncelikler belli oldu

Bakan Murat Kurum, görüşmede Türkiye'nin iklim değişikliğiyle mücadeledeki yol haritasını paylaştı. İklim krizini aşmak için döngüsel ekonomi ve enerji güvenliği gibi konularda küresel iş birliğinin şart olduğunu vurguladı. Bakanlar, temiz enerjiye geçişin sadece çevresel bir tercih değil, aynı zamanda ekonomik bir zorunluluk olduğunun altını çizdi.

2035 için dev yatırım planı

Enerji Bakanı Alparslan Bayraktar, Türkiye’nin enerjide tam bağımsızlık vizyonunu Guterres'e aktardı. Türkiye, 2035 yılına kadar yenilenebilir enerji kurulu gücünü üç katına çıkarmayı hedefliyor. Bu durum, Türkiye'nin 2053 net sıfır emisyon hedeflerine ulaşması için kritik bir adım olarak görülüyor. Guterres ile yapılan bu görüşme, Türkiye'nin uluslararası iklim platformlarında daha etkin bir rol oynayacağını gösteriyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız