Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum ile Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, İngiltere'nin başkenti Londra'da Birleşmiş Milletler Genel Sekreteri Antonio Guterres ile görüştü. İki bakan, Türkiye'nin COP31 dönem başkanlığı vizyonu ve temiz enerji hedefleri üzerine Guterres ile detaylı bir fikir alışverişi yaptı.
Gündemdeki öncelikler belli oldu
Bakan Murat Kurum, görüşmede Türkiye'nin iklim değişikliğiyle mücadeledeki yol haritasını paylaştı. İklim krizini aşmak için döngüsel ekonomi ve enerji güvenliği gibi konularda küresel iş birliğinin şart olduğunu vurguladı. Bakanlar, temiz enerjiye geçişin sadece çevresel bir tercih değil, aynı zamanda ekonomik bir zorunluluk olduğunun altını çizdi.
2035 için dev yatırım planı
Enerji Bakanı Alparslan Bayraktar, Türkiye’nin enerjide tam bağımsızlık vizyonunu Guterres'e aktardı. Türkiye, 2035 yılına kadar yenilenebilir enerji kurulu gücünü üç katına çıkarmayı hedefliyor. Bu durum, Türkiye'nin 2053 net sıfır emisyon hedeflerine ulaşması için kritik bir adım olarak görülüyor. Guterres ile yapılan bu görüşme, Türkiye'nin uluslararası iklim platformlarında daha etkin bir rol oynayacağını gösteriyor.