Fransa şu günlerde son yılların en yakıcı dönemini yaşıyor. Termometreler normalin çok üzerine çıkarken, halk bunaltıcı havayla ve beraberinde gelen tehlikelerle mücadele etmeye çalışıyor.
Sıcaklıklar rekor seviyelere ulaştı
Ülke genelinde sıcak hava dalgası etkisini artırdı. Bordeaux ve Cazaux gibi kentlerde hava sıcaklığı 42 ile 44 derece arasında seyrediyor. Paris’te ise termometreler 40 dereceyi gösterdi. Meteo-France verilerine göre 23 Haziran ve dün, ülkenin gördüğü en sıcak günler olarak kayıtlara geçti.
Yangın riski ve can kayıpları arttı
Yetkililer 72 vilayette kırmızı alarm vererek vatandaşları uyardı. Ayrıca 48 bölgede orman yangını riski nedeniyle turuncu alarm seviyesine geçildi. Aşırı sıcaklar sadece ormanları değil, insan hayatını da doğrudan tehdit ediyor. Serinlemek isteyenlerin girdiği sularda 18 Haziran'dan bu yana 48 kişi boğularak hayatını kaybetti. Yetkililer, sıcak hava dalgası dinene kadar dikkatli olunması çağrısını yineliyor.