Havadis | Dünya | Hürmüz Boğazı'nda mahsur kalan gemiler bölgeden ayrılıyor

Hürmüz Boğazı'nda mahsur kalan gemiler bölgeden ayrılıyor

Hürmüz Boğazı'ndaki kısıtlamaların kalkmasıyla 8 Güney Kore gemisi daha geçiş yaptı. Boğazda bekleyen gemi sayısı 5'e indi.

Hürmüz Boğazı'ndaki kısıtlamaların kalkmasıyla 8 Güney Kore gemisi daha geçiş yaptı. Boğazda bekleyen gemi sayısı 5'e indi.

Hürmüz Boğazı'nda mahsur kalan gemiler bölgeden ayrılıyor
KAYNAK: Demirören Haber Ajansı

Hürmüz Boğazı'ndaki gerilim, dünya ticaretinin en kritik damarlarından birini aylardır tıkamıştı. Şubat ayında yaşanan saldırılar nedeniyle kapanan boğaz, gemiler için büyük bir belirsizlik merkezi haline geldi. Güney Kore yönetimi, mahsur kalan ticari gemilerini çıkarmak için uzun süredir diplomatik ve lojistik bir çaba yürütüyordu.

Gemiler neden bekliyordu

Şubat ayında düzenlenen ABD-İsrail saldırıları sonrası bölgede güvenlik riski had safhaya çıktı. Ticari gemiler rotalarını değiştiremediği için boğazda sıkışıp kaldı. Toplamda 26 gemi bu süreçte hareket edemez hale gelmişti. Güney Kore Denizcilik Bakanlığı, dün 13 geminin güvenli geçişini sağladıktan sonra bugün 8 gemiyi daha bölgeden çıkardı.

Peki bu durum bizi nasıl etkiler

Hürmüz Boğazı, küresel petrol ve emtia sevkiyatının kalbi sayılır. Boğazın açılması, enerji fiyatlarındaki istikrar ve tedarik zincirindeki aksamaların azalması anlamına geliyor. Gemilerin güvenli geçişi, dünya piyasalarında oluşan "kıtlık paniğini" bir nebze olsun dindiriyor. Eğer bu geçişler sorunsuz devam ederse, lojistik maliyetler üzerindeki baskı da hafifleyecektir.

Sırada ne var

Boğazda şu an hala Güney Kore bağlantılı 5 gemi bekliyor. Yetkililer, kalan gemilerin de önümüzdeki günlerde güvenli şekilde rotalarına döneceğini öngörüyor. Bölgedeki güvenlik seviyesinin ne kadar kalıcı olduğu ise önümüzdeki günlerdeki geçiş trafiğiyle netleşecek.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız