İranlı üst düzey yetkililer, İsviçre'de düzenlenen 18 saatlik görüşme trafiğini geride bıraktı. Ülkenin dış politika ve ekonomi kurmayları, yoğun geçen müzakerelerin ardından ülkeden ayrılma kararı aldı.
Görüşmelerin perde arkası
İran Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi ve Meclis Başkanı Muhammed Bakır Kalibaf'ın da aralarında bulunduğu heyet, masadaki dosyaları değerlendirdi. Heyette Merkez Bankası Başkanı ve Petrol Bakan Yardımcısı gibi kritik isimler yer aldı. Bu tablo, görüşmelerin sadece diplomatik değil, aynı zamanda ekonomik yaptırımlar ve enerji politikaları odaklı geçtiğini gösteriyor.
Sırada ne var
Ana heyet ülkeden dönse de İsviçre'de bir teknik ekip hala görev başında. Dışişleri Bakan Yardımcısı Kazım Garibabadi liderliğindeki bu ekip, mutabakat zaptı üzerindeki teknik pürüzleri gidermeye çalışıyor. Bu görüşmelerin sonucu, bölgedeki ekonomik ambargoların gevşetilmesi ve enerji sevkiyatı gibi Türkiye'nin de yakından takip ettiği konuları doğrudan etkileyebilir. Teknik heyetin hazırlayacağı metin, ilerleyen günlerdeki diplomasi trafiğinin rotasını belirleyecek.