Havadis | Dünya | İran Hürmüz Boğazı'nın kontrolünü tek başına eline alıyor

İran Hürmüz Boğazı'nın kontrolünü tek başına eline alıyor

İran Meclis Başkanı Kalibaf, Hürmüz Boğazı'nda kontrolün artık kendilerinde olacağını duyurdu.

İran Meclis Başkanı Kalibaf, Hürmüz Boğazı'nda kontrolün artık kendilerinde olacağını duyurdu.

İran Hürmüz Boğazı'nın kontrolünü tek başına eline alıyor
KAYNAK: Demirören Haber Ajansı

İran Meclis Başkanı Muhammed Bakır Kalibaf, İsviçre'de gerçekleşen ABD görüşmelerinin ardından bölgedeki güç dengelerini değiştirecek bir açıklama yaptı. Kalibaf, Hürmüz Boğazı'ndaki eski yönetim biçiminin sona erdiğini ve bundan böyle kontrolün İran'da olacağını ilan etti.

Yeni yönetim planı nedir

Kalibaf, boğazı tamamen trafiğe kapatmayacaklarını ancak yönetim yetkisini tamamen devralacaklarını belirtti. Uluslararası kurallara uyacaklarını söylese de son sözün İran'a ait olacağını vurguladı. İsviçre'deki görüşmelerde petrol muafiyeti ve dondurulmuş fonlar gibi kritik başlıklarda ilerleme kaydettiklerini de ekledi.

Peki bu seni nasıl etkiler

Dünya petrol ticaretinin en kritik geçiş noktalarından biri olan Hürmüz Boğazı'nda İran'ın tek söz sahibi olması, enerji fiyatlarını doğrudan etkileyebilir. Eğer boğaz geçişlerinde bir kısıtlama veya denetim zorluğu yaşanırsa, akaryakıt ve lojistik maliyetlerinde artış görülebilir. Küresel piyasalar, bu yeni "İran kontrolündeki" düzenin deniz ticaretini nasıl etkileyeceğini yakından izliyor.

Bundan sonra ne olacak

İran yönetimi bu kararın uluslararası alanda nasıl karşılık bulacağını bekliyor. Görüşmeler henüz başında olduğu için, ABD'nin bu tek taraflı yönetime karşı nasıl bir hamle yapacağı ve boğaz trafiğinin nasıl şekilleneceği önümüzdeki günlerde netleşecek.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız