Havadis | Dünya | İran Kuveyt ve Bahreyn’deki ABD üslerine füze saldırısı düzenledi

İran Kuveyt ve Bahreyn’deki ABD üslerine füze saldırısı düzenledi

İran Devrim Muhafızları, ABD üslerini hedef aldığını duyurdu. Bu hamle bölgedeki askeri gerilimi kritik bir seviyeye taşıdı.

İran Devrim Muhafızları, ABD üslerini hedef aldığını duyurdu. Bu hamle bölgedeki askeri gerilimi kritik bir seviyeye taşıdı.

İran Kuveyt ve Bahreyn’deki ABD üslerine füze saldırısı düzenledi
KAYNAK: Demirören Haber Ajansı

İran ile ABD arasındaki gerilim uzun süredir devam eden sıcak bir çatışmaya dönüştü. Devrim Muhafızları Ordusu, ABD’nin kendi topraklarına yönelik son saldırılarına karşılık olarak bölgedeki stratejik noktaları hedef aldı.

Operasyonun detayları neler

İran güçleri, Kuveyt’teki Ali es-Salim Hava Üssü ile Bahreyn’deki ABD Beşinci Filosu’nun bulunduğu Selman Limanı’nı vurdu. Toplam 8 farklı askeri noktaya füze ve insansız hava araçlarıyla saldırı gerçekleşti. İran tarafı, bu operasyonun Washington’ın yakın zamandaki askeri müdahalelerine doğrudan bir cevap olduğunu savunuyor.

Peki bölgede neler yaşanıyor

Gerilimin temelinde Hürmüz Boğazı’ndaki deniz trafiği ve kurallara uymayan gemilere yapılan müdahaleler yatıyor. İran, boğazdaki denetim yetkisini hatırlatarak kuralları ihlal edenlere yönelik sert tutumunu sürdüreceğini vurguladı. Taraflar arasındaki mutabakat zaptının ihlal edilmesi, diplomatik kanalların kapanma ihtimalini güçlendiriyor. Bundan sonraki süreçte bölgedeki petrol sevkiyatı ve askeri hareketliliğin nasıl şekilleneceği merak konusu.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız