Havadis | Dünya | Japonya ve IAEA nükleer enerji için masaya oturdu

Japonya ve IAEA nükleer enerji için masaya oturdu

Japonya Başbakanı Takaichi, IAEA Başkanı Grossi ile bir araya geldi. İkili nükleer enerji güvenliği ve İran'ın programı üzerine iş birliğini görüştü.

Japonya Başbakanı Takaichi, IAEA Başkanı Grossi ile bir araya geldi. İkili nükleer enerji güvenliği ve İran'ın programı üzerine iş birliğini görüştü.

Japonya ve IAEA nükleer enerji için masaya oturdu
KAYNAK: Demirören Haber Ajansı

Japonya Başbakanı Sanae Takaichi, Uluslararası Atom Enerji Ajansı Başkanı Rafael Mariano Grossi’yi başkent Tokyo'daki konutunda ağırladı. İki isim, nükleer enerjinin geleceği ve küresel güvenlik başlıklarını değerlendirmek için kritik bir görüşme gerçekleştirdi.

Japonya ve IAEA nükleer enerji için masaya oturdu

Nükleer güvenlik ve iş birliği

Takaichi ve Grossi, nükleer silahların yayılmasını engellemek ve enerjinin barışçıl kullanımını artırmak için fikir birliğine vardı. Japonya, nükleer teknolojideki denetim rolü nedeniyle IAEA ile daha yakın çalışmayı hedefliyor. Bu durum, Japonya'nın enerji politikalarında uluslararası standartlara uyumunu güçlendirecek.

İran dosyası ve yeni nesil enerji

Görüşmenin önemli bir başlığı da İran’ın nükleer programı oldu. Takaichi, sorunun barışçıl yollarla çözülmesi için ajansın denetim rolünün hayati olduğunu vurguladı. Ayrıca taraflar, füzyon enerjisi ve yeni nesil reaktör projelerinin hızlandırılması için ortak çalışma kararı aldı. Bu projeler, Japonya'nın gelecekteki enerji kaynaklarını çeşitlendirmesi açısından büyük önem taşıyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız