Afrika üzerinden gelen sıcak hava dalgası İtalya'da yaşamı durma noktasına getirirken, tarım işçilerinin ve savunmasız bireylerin hayatını kaybettiği trajik olaylar zinciri ülkeyi yasa boğdu.
İtalya genelinde bir haftayı aşkın süredir etkisini sürdüren ve "Afrika sıcakları" olarak adlandırılan aşırı hava koşulları, can kayıplarını beraberinde getirdi. Son olarak Piacenza kentinde bir bağda çalışırken fenalaşan 61 yaşındaki bir işçinin hayatını kaybetmesiyle, sıcak kaynaklı ölümlerin sayısı 4'e ulaştı.
Sıcaklıkların pençesindeki ülkede daha önce de Milano yakınlarındaki Lodi'de 57, Pavia'da 56 yaşındaki iki tarım işçisi ile Napoli'de bir evsiz, aşırı sıcakların kurbanı olmuştu.
Kırmızı alarm verilen kent sayısı artıyor
Sağlık Bakanlığı, mevsim normallerinin çok üzerinde seyreden sıcaklıklar nedeniyle risk haritasını genişletti. Başkent Roma başta olmak üzere Milano, Floransa, Torino ve Venedik gibi büyük merkezlerin yer aldığı "kırmızı alarm" listesine Bari de eklendi. Yetkililer, termometrelerin 37 dereceyi zorladığı bu bölgelerde yaşayan vatandaşları, özellikle günün en sıcak saatlerinde dışarı çıkmamaları konusunda acil kodla uyardı. Meteorolojik tahminler, sıcaklıkların gelecek hafta sonuna doğru zirve yapacağını işaret ediyor.
Müzelerde klima krizi ve elektrik kesintileri
Aşırı sıcaklar sadece insan sağlığını değil, sosyal yaşamı ve altyapıyı da felç etti. Floransa'nın dünyaca ünlü Uffizi Galerisi'nde, hava sıcaklıklarının havalandırma sistemini bozması üzerine bilet satışları durduruldu. Müze yönetimi teknik arızayı gidermek için seferber olurken, kapıda bekleyen ziyaretçiler uzun kuyruklar oluşturdu.
Artan klima kullanımı nedeniyle elektrik şebekelerine binen aşırı yük, Torino gibi büyük şehirlerde yerel çaplı elektrik kesintilerini de tetikledi. İtalyan yetkililer, altyapı üzerindeki baskının sürebileceği konusunda halkı temkinli olmaya davet ediyor.