Havadis | Dünya | Murat Kurum Londra’da yeşil enerji için rotayı çizdi

Murat Kurum Londra’da yeşil enerji için rotayı çizdi

Çevre Bakanı Kurum, Londra’daki İklim İnovasyon Forumu’nda konuştu. Türkiye’nin 2035 yılına kadar elektrikli enerji hedefini dünyaya duyurdu.

Çevre Bakanı Kurum, Londra’daki İklim İnovasyon Forumu’nda konuştu. Türkiye’nin 2035 yılına kadar elektrikli enerji hedefini dünyaya duyurdu.

Murat Kurum Londra’da yeşil enerji için rotayı çizdi
KAYNAK: Demirören Haber Ajansı

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, İngiltere’de düzenlenen Londra İklim Eylem Haftası’na katıldı. COP31 Başkanı sıfatıyla forumda yer alan Kurum, Türkiye’nin iklim değişikliğiyle mücadele planlarını küresel arenada anlattı.

Murat Kurum Londra’da yeşil enerji için rotayı çizdi

Hedefteki enerji dönüşümü

Bakan Kurum, 2035 yılına kadar Türkiye’nin toplam enerji tüketiminin yüzde 35’ini elektrikten karşılamayı planladıklarını açıkladı. Bu hedef, enerji sisteminin tamamen yenilenebilir kaynaklara geçişi için kritik bir adım olarak görülüyor. Elektrifikasyonun hızlanması, sadece çevresel değil, aynı zamanda ekonomik bir zorunluluk haline geliyor.

Murat Kurum Londra’da yeşil enerji için rotayı çizdi

Küresel ivme arayışı

Kurum, Londra’daki temaslarını Antalya’da düzenlenecek toplantıların hazırlığı olarak görüyor. Türkiye, COP31 dönem başkanlığında bu enerji dönüşümünü küresel bir gündem maddesi yapmayı planlıyor. Önümüzdeki süreçte, bu hedeflerin nasıl uygulanacağı ve hangi yatırımların hayata geçeceği merakla bekleniyor.

Murat Kurum Londra’da yeşil enerji için rotayı çizdi

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız