Havadis | Dünya | Pezeşkiyan Washington ile masaya nasıl oturduklarını anlattı?

Pezeşkiyan Washington ile masaya nasıl oturduklarını anlattı?

İran Cumhurbaşkanı Pezeşkiyan, ABD ile yapılan müzakerelerde hiçbir taviz vermediklerini savundu. İçerideki eleştirilere ise birlik çağrısı yaptı.

İran Cumhurbaşkanı Pezeşkiyan, ABD ile yapılan müzakerelerde hiçbir taviz vermediklerini savundu. İçerideki eleştirilere ise birlik çağrısı yaptı.

Pezeşkiyan Washington ile masaya nasıl oturduklarını anlattı?
KAYNAK: Demirören Haber Ajansı

İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan, başkent Tahran’da esnaflara seslenerek ABD ile yürüttükleri diplomasi trafiğine dair önemli mesajlar verdi. İsviçre'de gerçekleşen temasların detaylarını paylaşan Pezeşkiyan, yönetiminin dış politikadaki duruşunu savundu.

Müzakerelerin perde arkası

Pezeşkiyan, ABD ile yapılan görüşmelerde İran'ın haklarını korumaya öncelik verdiklerini vurguladı. Karşı tarafın taleplerine boyun eğmediklerini belirten Cumhurbaşkanı, Lübnan özelinde ABD'nin geri adım atmasını sağladıklarını öne sürdü. Bu süreci, İran'ın uluslararası baskı karşısında dik duruşunun bir sonucu olarak tanımladı.

İçerideki muhalefete yanıt

Ülke içindeki sertlik yanlılarının müzakere sürecine yönelttiği eleştirilere de yanıt veren Pezeşkiyan, bölünmenin sadece düşmanlara yaradığını belirtti. Uzlaşı ortamının önemine dikkat çeken lider, haklarının görmezden gelindiği bir senaryoda geri adım atmayacaklarını yineledi. Bölgesel gelişmelerin gidişatını ise ABD ile yürütülen bu hassas denge belirlemeye devam edecek.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız