Katar’ın sanayi bölgesinde bulunan bir gaz tesisinde meydana gelen şiddetli patlama, 13 kişinin yaşamını yitirmesine ve 66 kişinin yaralanmasına yol açtı.
Katar Enerji Bakanı Saad al-Kaabi, ülkeyi yasa boğan olaya ilişkin yaptığı açıklamada, sanayi bölgesindeki gaz tesisinde yaşanan patlamanın acı bilançosunu kamuoyuyla paylaştı. Bakan al-Kaabi, hayatını kaybedenlerin Hint ve Pakistan uyruklu çalışanlar olduğunu belirterek, kazanın ardından 66 kişinin yaralı olarak hastanelere kaldırıldığını ve tedavi altına alınanların hayati tehlikesinin bulunmadığını ifade etti.
Yangın kontrol altına alındı
Patlamanın ardından bölgeye sevk edilen ekipler, yerel gaz tedarik tesisinde yükselen alevleri kısa sürede kontrol altına alarak yangını söndürdü. Qatar Energy tarafından yapılan açıklamada, soğutma ve güvenlik çalışmalarının tamamlandığı belirtildi.
İhracat planları değişmeyecek
Yaşanan trajik olayın ardından sektör temsilcileri ve kamuoyu gözünü enerji piyasasına çevirirken, Bakan al-Kaabi’den kritik bir açıklama geldi. Bakan, yaşanan bu üzücü iş kazasının ülkenin genel gaz ihracat kapasitesini veya uluslararası sevkiyat planlarını etkilemeyeceğini vurguladı. Yetkililer, tesisin güvenliğine dair incelemelerin sürdüğünü ve olayın çıkış nedeninin detaylı bir soruşturma ile netleşeceğini bildirdi.