Havadis | Dünya | Türkiye 2035 yılına kadar enerjiye 200 milyar dolar yatıracak

Türkiye 2035 yılına kadar enerjiye 200 milyar dolar yatıracak

Enerji Bakanı Bayraktar, Londra'da Türkiye'nin dev enerji yatırım planını açıkladı.

Enerji Bakanı Bayraktar, Londra'da Türkiye'nin dev enerji yatırım planını açıkladı.

Türkiye 2035 yılına kadar enerjiye 200 milyar dolar yatıracak
KAYNAK: Demirören Haber Ajansı

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra’da düzenlenen bir forumda Türkiye’nin gelecek 10 yılına yön verecek enerji hamlelerini yatırımcılara anlattı. Bakan, Türkiye'nin hem dışa bağımlılığı azaltmayı hem de 2053 net sıfır emisyon hedefine ulaşmayı amaçlayan büyük bir dönüşüm planı üzerinde çalıştığını belirtti.

Türkiye 2035 yılına kadar enerjiye 200 milyar dolar yatıracak

Yenilenebilir ve nükleerde büyük hedef

Türkiye, güneş ve rüzgar enerjisinde kapasitesini 2035’e kadar 120 gigavata çıkarmayı hedefliyor. Bunun yanı sıra nükleer enerjide de vites yükseltiliyor. Akkuyu’nun ardından Sinop ve Trakya’da kurulacak santrallerle toplam 12 reaktöre ulaşılması planlanıyor. Ayrıca küçük modüler reaktörler (SMR) konusunda da çalışmalar hızla sürüyor. Bu adımlar, ülkenin enerji ihtiyacının yüzde 15'ini nükleerden karşılamasını sağlayacak.

Türkiye 2035 yılına kadar enerjiye 200 milyar dolar yatıracak

Evlere daha fazla yerli gaz

Enerji dönüşümünün bir parçası olarak doğal gaz yatırımları da devam ediyor. Sakarya Gaz Sahası'nda üretim kapasitesi artıyor. Bakan Bayraktar, 2028 yılına gelindiğinde 17 milyon hanenin kendi doğal gazını kullanacağını açıkladı. Elektrik şebekesinin modernizasyonu için ise 80 milyar dolarlık dev bir altyapı yatırımı öngörülüyor. Türkiye bu yatırımlarla enerjide kendine yeten, tedarik zincirini çeşitlendiren bir merkez olmayı hedefliyor.

Türkiye 2035 yılına kadar enerjiye 200 milyar dolar yatıracak

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız