Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra’da düzenlenen Türkiye Enerji Dönüşümü Yatırım Forumu’nda ülkenin gelecek on yıla yayılan enerji stratejisini yatırımcılara anlattı. Bakan Bayraktar, Türkiye’nin hem artan sanayi talebini karşılamak hem de 2053 net sıfır emisyon hedefine ulaşmak için devasa bir dönüşüm başlattığını vurguladı.

Yeni yatırımlar neyi değiştirecek
Bakanlık, 2035 yılına kadar iletim ve dağıtım hatlarını yenileyerek modern ve dirençli bir şebeke kurmayı hedefliyor. Bu 80 milyar dolarlık yatırım, rüzgar ve güneş enerjisinden elde edilen elektriğin sisteme daha verimli aktarılmasını sağlayacak. Ayrıca elektrifikasyon temelli stratejiyle güneş ve rüzgarda kurulu güç 120 GW seviyesine taşınacak.

Peki bu seni nasıl etkiler
Bu yatırımlar, evinde veya iş yerinde kullandığın elektriğin kesintisiz ve daha güvenli bir şekilde sana ulaşması anlamına geliyor. Türkiye, yerli gaz üretimi, nükleer santraller ve nadir element projeleriyle dışa bağımlılığı azaltmayı planlıyor. Önümüzdeki dönemde yerli kaynakların sisteme daha fazla dahil olması, enerji arzında yaşanabilecek dalgalanmaların önüne geçmeyi hedefliyor.

Sırada neler var
Hükümet, bu yıl içinde ilk offshore (deniz üstü) rüzgar enerjisi ihalelerini gerçekleştirmeye hazırlanıyor. Akkuyu’nun yanı sıra Sinop ve Trakya’daki nükleer santral projeleri ve küçük modüler reaktörler de enerji portföyünün yeni parçaları olacak. Türkiye, dev projelerle bölgenin enerji merkezi olma yolunda ilerlemeyi sürdürüyor.