Düzce'nin Cumayeri ilçesinde dışarıda yemek yiyen vatandaşların sağlığını korumak amacıyla harekete geçildi. Belediye zabıtaları ve Tarım Müdürlüğü personeli, ilçedeki tüm yeme-içme mekanlarını tek tek denetleyerek kurallara uyulup uyulmadığını kontrol ediyor.
Denetimlerin kapsamı nedir
Ekipler işletmelerin mutfaklarını, genel temizlik durumunu ve personelin çalışma koşullarını mercek altına aldı. Özellikle gıda ürünlerinin son kullanma tarihleri ve saklama koşulları gibi doğrudan sağlığınızı ilgilendiren noktalar inceleniyor. Ayrıca işletmelerin ruhsatları, menü fiyatlarının doğruluğu ve etiketlerin görünürlüğü gibi yasal zorunluluklar da kontrol ediliyor. Eksikliği olan esnafa uyarılar yapılırken, kurallara uymayanlar hakkında gerekli yasal süreçler işletiliyor.
Bundan sonra ne olacak
Yetkililer halk sağlığını riske atan hiçbir duruma müsamaha gösterilmeyeceğini duyurdu. Vatandaşların gönül rahatlığıyla yemek yiyebilmesi için saha denetimleri önümüzdeki günlerde de kararlılıkla devam edecek. Eğer gittiğiniz bir mekanda fiyat listesi görmezseniz veya hijyenle ilgili şüphe duyarsanız, belediyenin denetim birimlerine durumu bildirebilirsiniz.