Düzce’de polis ve jandarma ekipleri son bir haftayı yoğun denetimlerle geçirdi. Özellikle sürücülerin hatalı davranışlarını mercek altına alan ekipler, binlerce aracı tek tek inceledi.
Denetimlerin detayları
15-21 Haziran tarihleri arasında ekipler 13 bin 190 otomobil, 3 bin 44 motosiklet ve 127 okul servisini durdurdu. Kontrollerde ehliyetsiz araç kullanımı, emniyet kemeri takmama, kırmızı ışık ihlali ve direksiyon başında telefonla konuşma gibi kritik hatalara odaklanıldı. Ayrıca araçlarında izinsiz teknik değişiklik yapan sürücüler de tespit edildi. Bu ihlalleri gerçekleştiren bin 209 sürücüye idari para cezası kesilirken, eksikleri bulunan 154 araç yollardan çekildi.
Sürücüleri ne bekliyor
Ekipler denetimlerin artarak süreceğini duyurdu. Eğer aracında teknik bir eksiklik varsa veya kurallara uymuyorsan trafik ekipleriyle karşılaşma ihtimalin yüksek. Bu kontroller, yaya geçitlerinde yayalara yol vermeyenler ve hız sınırını aşanlar için de geçerli. Yola çıkmadan önce aracının ışık donanımını ve eksiklerini kontrol etmek cebini korumanı sağlayabilir. Sence denetimler sürücü davranışlarını değiştirmeye yetecek mi?